Pages

June 30, 2012

AMAZING DUBAI!

cuci mata tengok keindahan bandar Dubai yang semakin famous skang ni...














nota : nk pegi??ok,lepas search pakej2 yang ada, jumpa la yg RM 7 990..ambik ko berkilo2...

JAMBATAN TERTINGGI DI DUNIA...

jambatan 'Le Viaduc de Millau' ni terletak di Millau, Perancis berketinggian 343 meter,kalah Eiffel tower yang hanya 300 meter ok..hehehe..jambatan ni hasil dari sentuhan Michel Virlogeux dan Norman Foster..i like Norman Foster!!amazing............di buka kepada umum pada 14 Disember 2004...







note : cam dlm mimpi je jambatan ni...


prelaunchX Invitation

prelaunchX Invitation: You're invited to join prelaunchX

June 26, 2012


~~i think i'm strong enough to face it~~
insyAllah...

i miss it...............





CINTA??SAYANG??MINAT???

Cinta, sayang dan minat mempunyai pengertian yang berbeza-beza.
CINTA –  Adalah perasaan yang lahir dari sanubari. Disebabkan cinta manusia boleh lupa dunia, hilang kawalan diri dan sanggup berbuat apa sahaja untuk memastikan si dicinta itu berpuas hati dengan si Pecinta. Cinta juga adalah perasaan yang timbul daripada hati manusia tanpa kita sedari tentang kehadiran cinta. Perlakuan akan membuktikan bahawa kita cinta padanya. Cinta itu manis jika manusia pandai menggunakannya dan cinta boleh menjadai pahit apabila disalahgunakan. Cinta juga dibahagikan kepada beberapa aspek iaitu cinta kepada si pencipta (Tuhan), cinta kepada keluarga, cinta kepada kekasih dan cinta kepada alam sekitar. Cinta juga adalah kesanggupan seseorang itu untuk menyerahkan jiwa dan raganya hanyalah untuk si dicinta.

SAYANG – Adalah perasaan yang boleh membuatkan manusia bisa  menangis, ketawa, gembira,sedih dan senyum bersamanya. Sayang juga boleh menyebabkan manusia akan mengambil berat tentangnya, menjaganya dan sentiasa ada untuknya tika suka dan duka. Kadangkala, perasaan sayang boleh bertukar menjadi perasaan cinta jika manusia terlalu taksub dengan perasaannya. Sayang juga boleh dibahagikan kepada beberapa aspek iaitu sayang kepada teman, sayang kepada haiwan dan sayang kepada semua orang.

MINAT – Membawa pengertian sama seperti suka. Ia bermaksud manusia hanya berminat dengan seseorang ataupun sesuatu perkara. Manusia juga akan cuba melakukan yang terbaik untuk seseorang yang diminatinya ataupun perkara yang diminatinya. Minat kepada manusia adalah seperti minat akan fizikalnya, peribadinya, imanya dan juga minat akan pertuturannya. Minat kepada sesuatu perkara pula adalah seperti minat akan bola sepak, badminton dan sebagainya. Disebabkan minat manusia juga sanggup berbuat apa sahaja untuk mendapatkan atau mencapai apa yang dikehendaki kepada minatnya.


credit to : http://www.blogammar.com

June 23, 2012




~~ terima kasih atas semuanya ~~
i love u so much

June 21, 2012

BAJU RASULULLAH S.A.W...



kita ni kalo nk beli baju bukan main lg kn..ada org nk branded2 je,ada org xkisah jnji murah(aku la 2..hahaha)
tgk baju pemimpin Islam teragung kita...yg koyak2 je..kesederhanaan mmg amalan Baginda...
tiba2 aku jd insaf sekejap...yg termulia,teragung, kekasih Allah pun xdemand cm kita ni...nape kita terlalu berlebih-lebihan kt atas dunia ni...

 nota : selawat ke atas junjungan Rasul kesayangan umat Islam....

June 20, 2012

DAD, BABA, AYAH, ABAH, DADDY...

sgt sygkn anaknya.....







Dia akan gembira jika anaknya gembira.....
gambar ini menunjukkan betapa dia menyayangi anaknya...
tapi malangnya ada segelintir manusia yang menjadikan anak sebagai
sampah yang boleh dibuang merata-rata.....


credit to : http://www.borakkosong.com
 

note : a lot of tears.......

June 18, 2012

CADANGAN KAJIAN SEMULA RANCANGAN STRUKTUR NEGERI MELAKA

TAMAT SUDAH PROJEK KAJIAN SEMULA RSN NEGERI MELAKA UNTUK SEMESTER5 PELAJAR B.Sc in TOWN and REGIONAL PLANNING UITM SHAH ALAM. 

JUTAAN TERIMA KASIH JUGA DITUJUKAN KEPADA PENSYARAH KAMI PROF MADYA HANAFI ISMAIL, PROF MADYA DR HAFAZAH ABD KARIM DAN DATUK PROF MADYA DR MIZAN HITAM. YANG SENTIASA BERSABAR DENGAN HASIL KERJA KAMI YANG KURANG MEMUASKAN TETAPI KAMI CUBA UNTUK MELAKUKAN YANG TERBAIK..

I LOVE U ALL!!


my group!!...luv u all!!..


NOTE : entri yang agak skema dan memilukan....

June 17, 2012

Puncak Gunung Yang Rata


Gunung menakjubkan ini seluas 31 kilometer persegi. Puncaknya yang rata ini menjanjikan pemandangan yang menakjubkan. Seolah-olah kita  berada di sebuah kayangan kerana di kelilingi awan memutih. Gunung Roraima juga dikenali nama Tepi. Tepi bermaksud rumah tuhan.Ia dinamakan oleh orang asli kaum Pemon yang menemuinya.  Gunung ini terletak  di tanah tinggi Guiana, benua Amerika Selatan. Ia i terletak di sempadan antara tiga negara iaitu Venezuela, Brazil dan Guyana.  Di bawah ini adalah gambar puncak tertinggi Gunung Roraima, ianya dipanggil Maverick Rock terletak di dalam sempadan Vaneuzela dengan ketinggian 2810 meter dari paras laut.  Jom lihat lagi gambar menakjubkan ini.
credit  to : http://melayukini.net

KELETIHAN MELANDA DIRI




June 15, 2012

5 pulau yang tidak ingin dikunjungi


Bercakap tentang pulau, ramai di antara kita terbayang sebuah pulau yang cantik,indah dan semestinya berkait rapat dengan percutian indah.

Gruinard Island
gambar, pulau ular, 5 buah pulau, bahaya, senarai, cantik, negara, lokasi, terletak, island, pelbagai, menarik

Pulau yang menjadi lokasi ekperimen anthrax dan senjata pada perang dunia ke-2. Eksprimen tersebut mengenai penggunaan bakteria dalam senjata.

Farallon Island

gambar, pulau ular, 5 buah pulau, bahaya, senarai, cantik, negara, lokasi, terletak, island, pelbagai, menarik

Tempat pembuangan sisa radioaktif dan juga sisa nuklear bertempat di san francisco ! 

Poveglia Island

gambar, pulau ular, 5 buah pulau, bahaya, senarai, cantik, negara, lokasi, terletak, island, pelbagai, menarik

Pulau yang agak menakutkan ini terletak di Venice,italy. Kisah misteri bermula apabila pihak Rom memindahkan semua banduan ke pulau tersebut dan mereka semua mati serentak ! 

Ramree Island

gambar, pulau ular, 5 buah pulau, bahaya, senarai, cantik, negara, lokasi, terletak, island, pelbagai, menarik

Pulau yang dipenuhi dengan buaya air masin yang sangat berbahaya dan juga nyamuk pembawa malaria 

Snake Island ( Pulau Ular )

gambar, pulau ular, 5 buah pulau, bahaya, senarai, cantik, negara, lokasi, terletak, island, pelbagai, menarik


Palestin..
Bumi Israk Mikraj Nabi kita Muhammad s.a.w..
Kubah kuning 'Dome of rock'..
Kubah Hijau di belakangnya..
Masjid Al AL Aqsa..itulah kiblat pertama kita, Umat Muhammad s.a.w '..

Euro 2012 Stadiums

Olympic Stadium

Olympic Stadium, Kiev, Ukraine. Capacity: 70,050. Hosts 3 matches in Group D quarter-final, final

Metalist Stadium

Metalist Stadium in Ukraine. Capacity: 35,000. Hosts 3 matches in Group B


Arena Lviv

Arena Lviv, Lviv, Ukraine. Capacity: 32,767. Hosts 3 matches in Group B

PGE Arena

PGE Areena, Poland...capacity : 30 000
host 3 match group A opening match, quarter final, semi final

National Stadium


National Stadium, Warsaw, Ukraine. Capacity: 50,000. Hosts 3 matches in Group A opening match, quarter-final, semi-final

Donbass Arena

Donbass Arena, Donetsk, Ukraine. Capacity: 50,000. Hosts 3 matches in Group D quarter-final, semi-final.

credit to : http://my.news.yahoo.com


The Weird, Wacky and Wonderful Fans of Euro 2012

Sweden's soccer fan with painted face cheers before their Group D Euro 2012 soccer match against Ukraine at the Olympic stadium in Kiev

A Sweden's soccer fan cheers before the start of their Group D Euro 2012 soccer match against Ukraine in Kiev

France v England - Group D: UEFA EURO 2012

A Croatian soccer fan poses for a picture in downtown Poznan

 -

Netherlands soccer fan wears wooden clogs at Euro 2012 fan zone in Kharkiv

Greece soccer fan wearing Spartan helmet waits for start of Euro 2012 soccer match against Czech Republic in Wroclaw



amazing underground hotel in China


amazing underground hotel, guys! Currently being built in an abandoned, water-filled quary, the Songjiang Shimao Hotel is a five-star luxury resort with some levels of the hotel situated under water.The resort includes extreme sports facilities, visitor centre.




Underground resort in Chi …

The design solution for the resort includes the use of green roofing and exploiting the site’s geothermal heat to generate electricity and heating. Atkins is providing the architecture, structural and civil engineering services for this leisure resort in China. 

Underground resort in Chi …



Underground resort in Chi …

Underground resort in Chi …

credit to : http://my.news.yahoo.com

5 Bandar Besar Paling Busuk Di Dunia


Biasanya kita dengar banyak kisah tentang bandar tercantik di dunia, bandar paling sibuk di dunia, bandar paling misteri, tapi jarang kita dengar tentang bandar yang paling busuk di dunia.. betul tak?

Haa, mengikut laman web travel Skyscanner.com, seperti dilaporkan Courier Mail menyebut, ada lima bandar yang dianggap mempunyai aroma yang tidak sedap di dunia. Meskipun begitu, bandar ini tetap jadi salah satu destinasi pelancongan yang terkenal. Tapi bandar-bandar ini tentu saja bukan pilihan pertama jika anda mengharapkan bercuti di tempat dengan udara sejuk dan segar. Antara 5 bandar besar paling busuk di dunia ialah..

1. Cancun, Mexico

5 Bandar Besar Paling Busuk Di Dunia

Cancun terkenal di kalangan para pelancong asing kerana keindahan pantai dan atmosfera yang hebat. Tapi Cancun juga popular kerana baunya yang sangat busuk. Kononnya, bau busuk di bandar pantai yang terletak di bahagian selatan Mexico ini berasal daripada bahagian bawah tanah yang berada di kawasan hotel-hotel.


2. Venice, Itali

5 Bandar Besar Paling Busuk Di Dunia

Bandar ini memang mempunyai reputasi sebagai sebuah bandar yang indah dan romantik. Tapi sebaiknya jangan melawat Venice di bulan-bulan musim panas. Pada tempoh itu, sistem kebersihan atau pam pembersih sampah sedang melakukan tugas rutinnya. Iaitu membuang semua kekotoran terus ke saluran. Di cuaca panas, aroma yang agak ‘pelik’ yang menyengat.


3. Rotorua, New Zealand

5 Bandar Besar Paling Busuk Di Dunia

Rotorua adalah sebuah bandar di tepi selatan tasik Rotorua di region Bay of Plenty, Pulau Utara New Zealand. Bandar ini terkenal dengan tempat mandian air panasnya yang hebat. Namun, para pelancong sepertinya akan sedikit terganggu dengan bau-bauan yang sepintas serupa aroma telur busuk. Hal itu disebabkan pembebasan hydrogen sulfida dari gleiser. Kerana bau belerang yang sangat busuk, Rotorua juga dikenali dengan panggilan “Bandar Sulfur”.


4. St Helen Auckland, Durham

5 Bandar Besar Paling Busuk Di Dunia

St Helen Auckland, mungkin bukan destinasi percutian yang tepat. Tempat yang anda inginkan adalah udara yang segar. Hampir sebahagian besar pertanian tempatan menghasilkan bawang, sehingga desa kecil ini pun berbau seperti bawang yang sudah tengik. Beberapa pelancong yang pernah berkunjung ke sini mengingatkan ada kalanya mereka tidak boleh meninggalkan rumah, bahkan tidak berani membuka tingkap kerana bau yang sangat busuk dan menusuk hidung.


5. Côte-d’Or, Perancis

5 Bandar Besar Paling Busuk Di Dunia


Daerah di bahagian selatan Perancis ini sering berbau kurang sedap kerana ia merupakan pusat pengeluaran keju yang paling busuk di dunia. Nama keju tersebut adalah The Epoisses de Bourgogne. Baunya sangat tidak kurang menyenangkan, sehingga makanan yang satu ini dilarang untuk dibawa dalam pengangkutan awam.

credit to : http://nizarazu.com

June 14, 2012

10 INFO TENTANG BAYI YANG ANDA TIDAK TAHU


1. Sekitar usia 3 bulan, bayi mula menelan air ketuban dan mengeluarkannya kembali sebagai air kencing. Ini untuk melatih sistem pencernaan dan perkumuhannya.

2. Bayi boleh menangis sejak di dalam perut lagi. Sekitar usianya 3 bulan, peti suara sudah mula terbentuk dan bayi sudah mula menangis tetapi dalam diam.

3. Seawal usia 4 bulan, bayi mula meneroka ruang di sekelilingnya. Dia mula bermain dgn tali pusatnya, menghisap ibu jarinya sendiri, berenang-renang, menendang sekelilingnya dan berpusing-pusing di dalam kantungnya. Tetapi lazimnya ibu yang baru pertama kali hamil tidak akan menyedari pergerakan bayi sehigga usianya 5 bulan.

4. Ketika usianya memasuki 4 bulan, bayi akan mula tersedu untuk melatih sistem pernafasan. Bila bayi tersedu, ibu dapat merasakan getaran halus atau denyut halus di perut.

5. Pada usia 5 bulan, bayi mula memberi reaksi kepada bunyi di luar perut ibunya dan akan menutup telinga dengan tangannya sendiri apabila mendengar bunyi kuat.

6. Sekitar usia 6 bulan, memori bayi mula terbentuk dan bayi dapat mengingati dan mengenali suara ibu bapanya dan mula meneroka anggota tubuh badannya.

7. Seperti kita, bayi di dalam perut juga bermimpi seawal usianya 7 bulan. Aktiviti bermimpi ini akan melatih perkembangan otak bayi.

8. Apabila otaknya sudah terbentuk, bayi akan dapat merasai kesakitan sejak di dalam rahim lagi. Apabila ibu tertekan atau stress, emosinya juga terganggu dan menyekat perkembangan mentalnya.

9. Sebaik sahaja deria rasanya terbentuk, bayi juga dapat merasa makanan yang dimakan oleh ibunya dan boleh mengerutkan dahinya dan memuncungkan mulutnya sebagi reaksi kepada rasa pelik makanan yang dimakan oleh ibu.

10. Sebaik sahaja lahir, pertama kali bayi membuka mata, anak matanya akan membesar untuk menampakkan kecomelannya untuk memikat hati orang di sekeliling terutama ibu bapanya. Sebab itulah bayi nampak comel.

June 13, 2012

belia malaysia........

aku xtau nape aku mengalirkan airmata tgk video di sini tontonlah,sedih sgt...
video yang memaparkan 2org remaja memukul seorg pengemis yg xbersalah ape2 kt dieowg..p.cik tu just duduk kt kaki lima n berehat je..dtg 2org (based on video,looks like pengkid) tu tiba2 je gi pukul kepala p.cik 2..mana hati dieowg..wlupun p.cik 2 pengemis tapi die org tua..kita patut tlg mana yg mamnpu,bkn wt die cm haiwan yg kita leh wat suka2 hati..i'm very emotional now...kesian tol tgk p.cik 2..mcm mana kalo mak ayah dieowg Allah terbalikkan jadi cm p.cik 2..apa perasaan kita kalo ada org yg suka2 hati pukul mak ayah kita...pelancong asing pn pelik tgk kelakuan 2org budak ni..gmbr 1st tu p.cik tu tgh rehat2 kt kaki lima...2nd plak p.cik 2 merayu jgn wt die cm 2...sedih tol la tgk...