Pages

April 30, 2012


 dlm mood bengang..leh x jgn minta simpati mcm aku ni xrs bnda yg ko rs!!..aku pn letih jgk la!!..tp ada ke aku mention kt ko!!..sbb aku bkn jnis minta simpati!!..
p/s : kalo dekat ngan aku ni mmg confem kena la....


April 27, 2012

Jejak Warisan...........

25-26april 10org town planning student telah kembali ke melaka utk kutip mana2 data yg tercicir..sektor yg terlibat perindustrian,perniagaan,pelancongan dan warisan & perumahan..alhamdullilah,2mlm dpt penginapan dari saudara kwn kami yg sgt selesa..thankz a lot!...di bawah ni sebenarnya cite tentang bdk2 pelancongan yg gi mengesan kampung warisan di negeri melaka..atas nasihat PERZIM,kami ke kg parit sidang seman di daerah jasin..baru di wartakan sbg kg warisan negeri melaka pada januari 2012 baru2 ni..jom lihat di bawah...




ni kat galeri keturunan abdul jabbar..yg bg taklimat 2 pengerusi pakatan rakyat kg ni..Tuan Hj Rusnan nme beliau





ni salah sebuah rumah lama yg ada di kampung ini kepunyaan Hj Abu Bakar bin Hj Salleh.berusia lebih dari 50tahun


rumah ini pn salah satu rumah lama di kg ni...tp owner xde kt umah ms kteowg dtg ni..duk luar je la ye..hehehe


2 je la coretan kali ni..see soon!!!


April 23, 2012

motivation for today

padahal aku xde la terangsang sgt ngan motivasi ni...gaya je lebih

April 18, 2012

Canada - - ->> Morph My City Challenge

our group concept...magical touch to fulfill human desired...

ni sume hasil keje kami b'6..thankz to yati,fatin,farid,dira n halim..u all very da best!!! malng la korg dpt aku yg xreti sketch ni..ckp aku tau la..hahaha..sory guys..




















p/s : agak mls nk taip explaination...sorry 

Dynamic Tower Skyscraper



Dynamic Tower Skyscraper
Italian architect David Fisher designs first rotating skyscraper, the Dynamic Tower. The Dynamic Tower offers infinite design possibilities, as each floor rotates independently at different speeds, resulting in a unique and ever evolving shape that introduces a fourth dimension to architecture, Time. The Dynamic Tower is environmentally friendly, with the ability to generate electricity for itself as well as other buildings nearby making it the first building designed to be self-powered, it achieves this feat with wind turbines fitted between each rotating floor. An 80-story building will have up to 79 wind turbines, making it a true green power plant. The Dynamic Tower is also the first skyscraper to be built entirely from prefabricated parts that are custom made in a workshop, resulting of fast construction and of substantial cost savings . this approach known as the Fisher Method, also requires far less workers on construction site while each floor of the building can be completed in only seven days, units can also be customized according to the owners needs and styles. The first two towers are to be built in Dubai and Moscow. Completed building in Dubai by the end of 2010. Pre-sales for at least part of the $700 million cost of building the 80-storey skyscraper.



sumber : http://www.likecool.com

April 16, 2012

i wait for you...........

I never felt nothing in the world like this before 
Now I'm missing you, and I'm wishing you would come back through my door 
Oh, why did you have to go? 
You could have let me know
So now I'm all alone 

Girl, you could have stayed but you wouldn't give me a chance 
With you not around, it's a little bit more than I can stand 
Oh, and all my tears, they 
Keep runnin' down my face 
Why did you turn away? 

So why does your pride make you run and hide?
Are you that afraid of me? 
But I know it's a lie what you keep inside 
This is not how you want it to be 

[Chorus]
So, baby, I will wait for you 
'Cause I don't know what else I can do 
Don't tell me I ran out of time 
If it takes the rest of my life
Baby, I will wait for you 
If you think I'm fine it just ain't true 
I really need you in my life 
No matter what I have to do 
I'll wait for you 

Been a long time since you called me
(How could you forget about me?)
You gotta be feeling crazy
How can you walk away
(When) everything stays the same?
I just can't do it, baby

What will it take to make you come back?
Girl, I told you what it is, and it just ain't like that 
Why can't you look at me?
You're still in love with me 
Don't leave me crying 

Baby, why can't we just, just start over again
Get it back to the way it was?
If you give me a chance, I can love you right 
But you're telling me it won't be enough 

[Chorus]

So why does your pride make you run and hide?
Are you that afraid of me? 
But I know it's a lie what you're keeping inside 
That is not how you want it to be 

Baby, I will wait for you
Oh
Baby, I will wait for you 
If it's the last thing I do 

Baby, I will wait for you 
'Cause I don't know what else I can do 
Don't tell me I ran out of time 
If it takes the rest of my life
Baby, I will wait for you 
If you think I find it just ain't true 
I really need you in my life 
No matter what I have to do 
I'll wait for you



video
p/s : tiba2 rs terharu dgr lagu ni....

Andai Lelaki Tahu

Andai lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andai lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah mencintai lelaki itu.

Andai lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itu maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak sesuatu yang terjadi.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cerewet, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata dia mahu kamu berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima kamu seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan kamu, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan kamu dan masih menganggap kamu anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. terkadang dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, kamu akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk kamu .

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan duit atau hadiah, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat dia rasa dihargai.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak mencintai kamu tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata dia rindu dgn kamu, dia benar-benar maksudkannya.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia denganmu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata kasar, dia bukan bermaksud utk berkasar, tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan sikapnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar mencintai anda. Perempuan sulit untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu..
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun sebenarnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang dapat menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda.

♥ SEMOGA BERMANFAAT ♥

Hak cipta adalah milik Allah SWT semata. Hak kita sebagai manusia adalah berlumba-lumba menyebarluaskan kata-kata kebaikan kepada seluruh umat manusia.

Sungguh bahagia insan yang telah menemukan cinta sejatinya.. ibarat tasbih & benang pengikatnya. terajut menjadi satu untaian yang selalu disentuh satu demi satu oleh insan mulia yang bibirnya basah akan cinta kepada tuhanNya


Semoga tulisan sederhana ini bermanfaat bagi Anda. Mohon maaf bila ada kata-kata yang kurang berkenan.

Semoga kita dapat mengambil hikmah dalam setiap kejadian

April 15, 2012

nak ni!!


p/s : xdapat2 lg ni..tension...slalu jmpe tp xsepadan dgn rupa serta saiz...

Gaya Mewah...............


Tetikus atau lebih dikenali dengan nama mouse menjadi salah satu gajetwajib bagi setiap pemilik komputer. Ia digunakan untuk memberikan arahan dalam sistem seperti membuka fail, menyimpan fail dan sebagainya. Pada masa yang sama juga, terdapat syarikat yang mencipta mouse secara kreatif. Mouse tersebut dinilai paling mahal di dunia kerana mempunyai emas dan rekaan yang menarik.
sumber : http://melayukini.net

TANGISAN


April 14, 2012

opps,jiwang plak...

tibe2 hati dilanda kejiwangan...bkn slalu kn..hehehe..nk share bnda ni je...
1.Dia bersungguh2 melakukan sesuatu utk kekasihnya dgn rela bukan krn terpaksa.

2.Dia sentiasa ingin menghiburkan kekasihnya dan berubah menjadi orang yg kuat bercakap.

3.Dia byk menasihati kekasihnya kerana dia amat menyayangi kekasihnya.

4.Dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya krn perasaan cemburunya yg meluap2.

5.Dia sentiasa takut kehilangan kekasihnya.

6.Dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya krn dia sentiasa berasa curiga.

7.Dia tidak suka ada lelaki lain rapat dgn kekasihnya.

8.Dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya.

9.Adakalanya dia seperti seorang anak kecil yang meminta perhatian krn dia mahu kekasihnya melayannya lebih dari org lain.

10.Dia menjadi org yg paling rajin dan sanggup membantu kekasihnya melakukan apa saja.

11.Dia pandai merajuk hati krn ingin dipujuk oleh kekasihnya.

12.Dia akan mengelabah apabila kekasihnya berjauhan daripanya terlalu lama.

13.Dia sentiasa mempastikan keselamatan kekasihnya.

14.Dia mementingkan kekasihnya daripada dirinya sendiri.

15.Dia kerap bertanya adakah kekasihnya mencintainya krn dia merasa kasihnya lebih kuat drpd kekasihnya.

16.Dia tidak akan melayan perempuan lain yg tidak ada urusan penting dengannya.

17.Dia cuba meluangkan lebih byk masa dgn kekasihnya walaupun terpaksa menunggu kekasihnya dgn sabar.

18.Dia membanggakan kekasihnya di depan org lain.

19.Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, ia akan berasa serik dan tidak percaya dgn cinta perempuan lain namun

20.dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya.

21.Apabila timbul org ketiga, dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya.

22.Dia menganggap kekasihnya sebagai org yg paling dipercayainya dan sanggup menyerahkan harta walaupun nyawanya sendiri.

23.Dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau dia berbuat demikian itu bererti hatinya belum 100 peratus mencintai kekasihnya.


Bukan semua lelaki sanggup menitiskan airmata hanya untuk seorang perempuan..

sumber : http://penpatah.blogspot.com

amazing picture!!!


buaian tertinggi di vienna,austria..ketinggian 117 meter

the gates of dungeon,tanjung perpetua,oregon,amerika syarikat

california selatan.amerika syarikat
kawasan gurun yang dilitupi bunga dari spesies phacelia...mekar sekali shj dalam tahun2 tertentu

hutan di bandar gryfino,poland...formasi batang pokok yang unik...

penghijrahan puluhan ribu ikan pari dari musim panas ke musim luruh dari semenanjung yucatan mexico ke florida yang berlaku 2 kali setahun

jambatan laut terpanjang di dunia terletak di shandong,china merentasi teluk jiaozhou sepanjang 36km


terowong unik di sequoia national park,california,AS

traffic jam paling teruk di dunia berlaku di china pada 14 ogos 2010 sepanjang 260 km di lebuhraya yang menghubungkan beijing-tibet

sumber : http://www.rileksantai.com

kebaikan air sejuk

ada jgk kebaikan nye tau..selama ni igt sume keburukan je....

~Air sejuk secara psikologinya amat ditakuti oleh pesakit yang mengalami gangguan jin atau dikuasai oleh unsur-unsur spiritual yang jahat.
~Air sejuk mempunyai nada bunyi dalam tekanan rendah yang amat lembut lagi mengharmonikan.
~Air sejuk akan menguatkan tulang bayi.
~Air sejuk akan meningkatkan sistem imun yang luar biasa sebagai tenaga pencegahan berbagai penyakit alahan dan jangkitan
~Air sejuk dalam rahsia ais memegang rahsia kepadatan molekul kristal yang paling keras iaitu Intan.
~Air sejuk adalah kuasa penyerap yang amat sesuai dijadikan sistem penghantaran tenaga yang paling cekap sehingga ke dasar sel yang jauh dan menyeluruh..
~Air sejuk mempunyai daya rangsangan yang boleh mengembalikan semangat orang yang telah hilang seperti pengsan, gila dan koma kembali sedar.
~Mandi air sejuk akan menguatkan tulang. Tulang yang berlebihan dengan urik asid akan meningkatkan suhu tulang dan melemahkan struktur tulang.
~Air sejuk lebih stabil molekul atomnya.
~Air sejuk lebih peka kepada gelombang frekuensi rendah yang dirakamkan melalui niat dalam amalan berwuduk.
~Air sejuk dapat merakamkan gelombang frekuensi rendah lebih stabil.
~Air sejuk sesuai dijadikan air penawar kepada orang yang ingin merakamkan bunyi dalaman yang disertai dengan rasa kasih sayang dan keikhlasan.
~Air kelapa muda bersifat sejuk dan amat baik untuk kesihatan kerana ia amat berkesan meneutralkan kesan keracunan dan keasidan yang berlebihan di dalam aliran darah.
~Tubuh secara semulajadi bersifat panas dan ia memerlukan pasangan yang bersifat sejuk.

sumber : http://nizarazu.com

April 12, 2012

i love u.................

Kebanyakan dari tempat-tempat di bawah ini hanya dapat dilihat dari udara.

Heart Reef, Great Barrier Reef of the Whitsundays - Terumbu karang di Australia

Heart-Shaped Forest - Cantabria, Northern Spain

Heart-Shaped Island, Gutierrez Lake - Patagonia, Argentina

Heart-Shaped Wetland, Guandu Nature Park - Taipei City, Taiwan (Taman alam semula jadi)

 
Tavarua Island - Fiji (Pulau percutian romantik yang dikelilingi terumbu karang
dengan resort yang cantik)

 Galesnjak - Croatia 

Heart-Shaped Lake - Ohio (part of a private residence)

 Heart-Shaped Mangrove, Voh - New Caledonia (Dipopularkan oleh seorang 
jurugambar udara, Yann Arthus Bertrand dan dipaparkan di kulit depan 
buku beliauEarth From Above.

Heart-Shaped Lake, Chembra - India (Tarikan pelancong dengan 
lebih 150 pengunjung setiap hari walaupun jarak 3km perlu dilalui untuk
 sampai ke tasik ini)

beautiful places..........................






26

sumber : http://jennykaleyn.blogspot.com