Pages

March 10, 2012

MANUAL PENYEDIAAN RANCANGAN STRUKTUR NEGERI

semester5 pelajar degree town planning akan buat projek studio iaitu penyediaan Rancangan Struktur Negeri (RSN). kali ni kami akan ke Melaka utk buat RSN. nntikan entri tntg melaka di entri akan datang ek..1st step utk sediakan RSN ni ialah pelajar kena faham tntg satu dokumen yg akan di gunapakai sepanjang sem ni iaitu MANUAL PENYEDIAAN RANCANGAN STRUKTUR NEGERI. manual ni leh di dapati di library JABATAN PERANCANGAN BANDAR DAN DESA SEMENANJUNG MALAYSIA. tapi kalau b’nasib baik dapat la kowg pinjam..ala,cari je kt senior kn..hehehe..cam xbese plak…manual yg latest adalah yg EDISI KE 3 sebab ada penambahan 3 bahagian baru iaitu BHG 7- PEMANTAUAN PELAKSANAAN RANCANGAN STRUKTUR, BHG 8- SEMAKAN DAN PENGUBAHAN RANCANGAN STRUKTUR dan BHG 9- PENUTUP.pindaan juga dibuat di BHG 1- BHG 6.
antara isi kandungan manual ni ialah :
BHG 1 – PENDAHULUAN
BHG 2 – PENYATAAN DASAR RANCANGAN STRUKTUR
BHG 3 – GAMBAR RAJAH UTAMA
BHG 4 – SEKTOR KAJIAN RANCANGAN STRUKTUR
BHG 5 – LAPORAN DALAM RANCANGAN STRUKTUR
BHG 6 – PENGURUSAN KAJIAN RANCANGAN STRUKTUR
BHG 7 – PEMANTAUAN  PELAKSANAAN RANCANGAN STRUKTUR
BHG 8 – SEMAKAN DAN PENGUBAHAN RANCANGAN STRUKTUR
BHG 9 – PENUTUP
isi kandungan ni secara ringkas je..nk upload manual ni aku takut la..kang ada org claim copyright mati aku..hehehe…


1 comment:

  1. Salam sis..saya Nur Aulia pelajar town planning dari IIUM. Nak tanya sis ada lagi tak manual ni dalam simpanan? Kalau boleh saya nak minta copy boleh? sebab saya dah cuba cari kt library JPBD tapi dorg xbg pinjam sebab sy student. Your help will be much appreciated ;)

    ReplyDelete